söndag 15 maj 2016

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar.

Amsterdam bör ses till fots eller från vattnet. Det rådet får man i alla guideböcker och reseforum, och det gjorde vi också men jag som gärna ser en ny stad uppifrån var på jakt efter en byggnad med utsikt över staden.
Valet stod mellan att klättra upp i Westerkerk tornet eller besöka takbaren SkyLounge men av en tillfällighet  fick jag tips om en annan nyligen öppnad takbar i Amsterdam. Så varför inte prova något nytt?

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar

Amsterdam från W Lounge

Jag blev inte besviken. W Lounge takbar med sin coola inredning var precis i min smak. Den moderna inredningen stod i skarp kontrast till Amsterdams alla gamla sneda hus.

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar

Amsterdams bästa takbar

W Lounge finner du på W Amsterdam hotel mitt i centrala Amsterdam, ett stenkast från Dam torget.

Amsterdams bästa takbar

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar

Speglar är en del av designen.

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar

Här finns restaurangen Mr Porter för den som önskar att äta middag eller lunch.

restaurang på W Amsterdam Hotel

Detta är några av de stiliga loungerna inomhus.

Bästa takbar i Amsterdam

En plats för kallare dagar.

coolaste takbar i Amsterdam

Med goda drinkar njöt vi av den ovanligt varma eftermiddagen i en av Europas vackraste städer.

W Amsterdam Hotel

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar

W Lounge - Amsterdams coolaste takbar

sunset at W Lounge - Amsterdam

PS
Innan du lämnar baren, besök ladys rum. Det är som att kliva in i rymden...Svarta speglar och stjärnor.

W Amsterdam Hotel


1 kommentar: